مدل های مختلف کیمونو
تاریخ : چهار شنبه 7 خرداد 1399
نویسنده : kimiagar

انواع کیمونو

مدل های مختلف لباس وجود دارد. کیمونوهای ژاپنی از انواع آن هستند. Tsukesageاز لحاظ بصری کاملاً شبیه Houmongi است ، اما به جای نمایش الگوهای درخشان ، طرح های Tsukesage به گونه ای رنگ می شوند که از درزها عبور نکنند. تنها استثنا در اینمورد این است که الگوی مجاز برای عبور از درز اوکومی (پنل همپوشانی جلویی) مجاز است. مانند Tsukesage ، پس زمینه می تواند هر رنگی ، از جمله سیاه و سفید باشد.
در حالی که سطح رسمیت Tsukesage شبیه Houmongi است ، اما به عنوان خواهر صاف و صاف خود رسمی نیست. Tsukesage لباس سنتی ژاپنی است که به ندرت ممکن است کامون را نشان دهد ، اما بیش از سه نفر نیست ، به این معنی که برای موارد تشریفاتی نمی توان پوشید. Tsukesage در مجالس پوشیده شده است ، به رستورانهای خوب ، و غیره. پایه ممکن است هر رنگی داشته باشد ، و ممکن است الگوهای آن بافته شده باشد.

به دور هر دو طرف یا نیمه سمت چپ سجاف و در قسمت جلوی یک آستین و پشت دیگر طراحی شده است. نکته مهم این است که الگوی از درزها عبور نمی کند. الگوهای Tsukesage بیشتر از Houmongi مدولار است ، با یک نقوش موجود در خوشه ها تکرار می شود. آستین ها ممکن است طولانی یا کوتاه باشند.  نوعی لباس زنامه در ایران وجود دارد که شبیه کیمونو می باشد. این لباس مانتو عبایی نام دارد. قت داشته باشید که عبا عربی اگرچه نوعی پوشش خاص محسوب می شود که بیشتر اوقات نیز با طرحی واحد به بازار عرضه می شود اما شما می توانید طرح لباس خود را با توجه به نوع استفاده خود تعیین کنید. عباهای عربی معمولا دارای طرح های مختلفی هستند که این طرح ها به ویژه با تزییناتی خاص به بازار عرضه می شود. اغلب عباهای اماراتی از نوعی هستند که با پولک، منجوق و …. تزیین شده اند و می توانند به عنوان مانتو مجلسی نیز مورد استفاده قرار گیرند. این لباس ها به ویژه دارای ویژگی هایی هستند که آنها را سایرین متمایز می کند. اینکه این لباس ها علاوه بر جنس مرغوب تزییناتی دست دوز را نیز دارا هستند باعث می شود که  قیمت آن ها تا حد معقولی بالا باشد. جنس های مختلف لباس برای دوخت کیمونو وجود دارد.

بیشتر بخوانید: لباس مهمانی مردانه ، چرا لباس می پوشیم

کومون کیمونو

کومون یک لباس سنتی روزمره ژاپنی است ، مناسب برای لباس های خیابانی ، خرید ، مهمانی های گاه به گاه و غیره. Komon یک کیمونو با یک الگوی کوچک و مکرر در کل پوشاک است. ممکن است هر رنگی باشد ، و ممکن است دارای الگوهای بافته یا چاپی باشد. الگوهای ساده و تکراری هستند ، در سراسر کیمونو ، بدون هیچ تلاشی برای همخوانی در درزها. آستین ها ممکن است طولانی یا کوتاه باشند. این سبک معمولی تر است و ممکن است در اطراف شهر پوشیده شود ، یا با یک ابی رسمی برای یک رستوران لباس پوشیده شود. هر دو زن متاهل و مجرد ممکن است لباس کامون بپوشند. در تولید کیمونو نیز انتخاب لباس برای انواع پوست در نظر گرفته می شود.

مانتو پوشیده عربی که اصولا مانتو های بلند،راحت و در عین حال جذاب و شیکی هستند، میتواند بهترین انتخاب برای یک بانوی شیک پوشی که میخواهد در مهمانی ها و مراسمات مختلف،بدرخشد باشد. از جذابیت های مانتو پوشیده عربی میتوان به تلفیق خاص پوشش سنتی و مدرنیته آنها اشاره کرد.همین نکته میتواند شما را شبیه ملکه ای قدرتمند و با اعتماد به نفس نشان دهد.ترکیب قالب سنتی و بلند آن با طرح ها و  مدل های مختلف، بسیار چشم نواز است. ترکیب مد روز با طرح های کلاسیک از ویژگی های جذاب این مانتو هاست که گاها در تن بازیگران هالیوودی نیز به چشم میخورد.

یوکاتا کیمونو


یوکاتا یکی از رسمی ترین کیمونو است. آنها اساساً کیمونو تابستانی هستند که به معنای پوشیدن در طول جشنواره ها یا حتی فقط بیرون آمدن است. از آنجا که منظور از پوشیدن آنها در هوای گرم است ، آنها بی رویه بوده و به طور معمول از جنس پارچه یا پنبه هستند ، بنابراین می توانند به راحتی نفس بکشند. همچنین اغلب آنها توسط اسپا ، چشمه های آب گرم یا حمام خانه ها برای پوشیدن مهمان ها استفاده می شوند. به طور معمول ، هر خانوار چند یوکاتا دارد زیرا آنها ارزان ترین قیمت هستند ، برخلاف سایر کیمونوها که معمولاً اجاره داده می شوند. یوکاتا کیمونو بسیار معمولی است ، مناسب برای جشنواره های خیابانی ، آویزان کردن در اطراف خانه و غیره. نکته مهم این است که این پنبه های بدون پارچه یا مصنوعی با یک پارچه صاف و بدون ابریشمی هستند. آنها معمولاً دارای الگوهای تکراری در کل کیمونو هستند و هیچ تلاشی برای جابجایی درزها انجام نمی شود ، اگرچه برخی از یوکاتا ها به سبک hmmongi یا tsukesage الگوی می شوند. الگوهای اغلب روشن تر از کامون هستند. آستین ها ممکن است طولانی یا کوتاه باشند ، اما معمولاً کوتاه هستند. اگر برای کودکان کیمونو استفاده شود در اینصورت جنس لباس کودک لطیف و راحت باشد.




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید